2012. január 30., hétfő

London és az ő turistái...

Akármerről nézzük: London egy Bábel! Minden szempontból. Nem csak azért mert szerintem nincs olyan nemzet, -na jó! talán egy-két még fel nem fedezett eső-erdei indián csoportot kivéve- amelyik ne lenne jelen az Egyesült Királyság fővárosában. Többségük természetesen dolgozik de vannak, akik turistaként jelennek meg. Egyébként innen szeretném üzenni a spanyoloknak meg az olaszoknak, hogy elvileg náluk válság van, tehát maradjanak otthon! Nagy valószínűséggel ugyanis ők nincsenek tisztában ezzel a mindenki számára nyilvánvaló ténnyel. Szinte falkában járnak Londonban és nagyon nehéz utánuk takarítani,mert - tisztelet a kivételnek - szinte kizárólag vásárolni jönnek. Először azt hittem, hogy a karácsony miatt vannak ennyien, aztán azt hittem, hogy a leárazások miatt, de most már nem tudom mit is higgyek, mert még mindig nagyon sokan vannak és állandóan esznek mag hajat mosnak! Valamelyik nap az egyik ilyen spanyolok lakta szobában kellett takarítanom. Komolyan mondom, az még nem lenne baj, hogy esznek,mert hát hol egyen, ha nem a szobájában, de azt nem értem, hogy a paprika magjait miért kellett rituálisan szanaszét szórni mindenfelé...elő kellett vennem Henryt is!
Na, szóval:Londonban nincs olyan, hogy ne legyenek turisták. A kedvenceim az ázsiaiak! Utánuk egyébként hasonlóan nehéz takarítani, mert ők is állandóan esznek és ők is több napot töltenek el a szobájukban. Szándékosan írtam ázsiait, mert nem tudom megkülönböztetni a kínait a japántól meg a koreaiaktól -még!- de egy biztos: ők is falkában járnak. A nagyon nagy többség kezében ott az elmaradhatatlan fényképezőgép és konkrétan mindent lefotóznak, ami szembe jön vagy megy. Szerintem,amit még ázsiai turista nem fotózott le, az nem is létezik. Elég murisak de ez nem zavarja őket, folyamatosan kattintgatnak: kép a buszról, kép a taxiról, kép a telefonfülkéről, kép a postaládától, kép a háttérben a Westminster Apátsággal, a Big Bennel, a szállodával, kép a járdáról, a fákról, a galambokról, a lámpaoszlopról..... szóval mindenről! Egy délután elég elcsigázottan várakoztam a buszra, amikor megállt mellettem két fiatal vagy japán vagy kínai. Kezükben az elmaradhatatlan apparát, na gondoltam itt mit fotóztok? Nem fogjátok elhinni: elkezdték fotózni a buszmegállót jelző táblát! Először azt hittem, egy fotó és kész! De nem; minden szögből lefotózták: alulról, szemből, srégen és persze készült egy közös kép arról, hogy állnak az oszlop előtt ketten... Majd behaltam a röhögéstől!
Persze a turistákon jó sokan meggazdagodnak Londonban, teljes iparág épült rájuk. Kedvencem a városnéző kisbusz, ezekből rengeteg van, persze ez is emeletes és csak negyed részig fedett, de minden turista örömmel fagyoskodik rajtuk amíg végignézik a nevezetességeket.
Munkába menet a Trafalgar környékén lehet látni a különféle, hát mívesnek éppen nem nevezhető szuveníreket - királynő, Lady Diana, királyi hintó fényképen, angol zászló,telefonfülke és emeletes busz formájú persely, stb - árúsító helyeket, ezek is szépen forgalmazhatnak.
Egy biztos: London kifogyhatatlan a látványosságokból és szinte biztos, hogy pár nap nem elég arra, hogy bebarangold! De gyönyörű!
Gyertek és nézzétek meg ha nem hisztek nekem!

1 megjegyzés:

  1. Belegondolva, egy egész portfóliojuk lehet a szállodai szobáról.WC előtt ülve-állva fekve.

    VálaszTörlés